28 października 2015

Domowa przyprawa do dyni

Dynia sama w sobie jest nieco mdła, wymaga więc odpowiedniego przyprawienia. Dobrze komponuje się z cynamonem, imbirem, chili czy curry. Do słodkich wypieków bardzo często w przepisach proponuje się dodać gotową przyprawę do piernika. Można również przygotować przyprawę do dyni, której podstawą jest cynamon, imbir, gałka muszkatołowa, ziele angielskie oraz goździki.  Jest ona dość uniwersalna i pasuje do większości dań z dyni. Poniżej podaje proporcje jakich użyłam, ale można je dopracować samemu w zależności od upodobań.

przyprawa do dyni zrób to sam

przyprawa do potraw z dyni


Domowa przyprawa do dyni:


4 łyżki cynamonu
1 łyżka mielonego imbiru
1 łyżka mielonej gałki muszkatołowej
1 łyżka mielonych goździków
1 łyżka mielonego ziela angielskiego


Wszystkie przyprawy dokładnie wymieszać i przesypać do zamykanego pojemniczka.

Najlepiej jednak, w miarę możliwości przygotować mieszankę z wykorzystaniem świeżo mielonych przypraw, mieląc je np. w młynku do kawy. Do przygotowania swojej mieszanki wykorzystałam całe goździki i ziele angielskie, które zmieliłam w młynku razem z mielonym cynamonem i mielonym imbirem, Natomiast gałkę muszkatołową starłam na tarce o drobnych oczkach.


SMACZNEGO!

2 komentarze :

  1. bardzo fajna kompozycja, ale zastanawia mnie to ziele angielskie, na pewno dodaje fajnej nuty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, też nie byłam pewna tej przyprawy ale okazało się że świetnie pasuje. Pozdrawiam

      Usuń

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)