30 listopada 2012

Świąteczne ciasteczka maślane

Bardzo lubię ten przepis. Prosty, a ciacha są po prostu pyszne, bardzo maślane. Doskonałe na świąteczny prezent. 

maślane ciasteczka najlepsze


Maślane ciasteczka:

250 g mąki
125 g cukru pudru
125 g  masła o temp. pokojowej
1 jajko
2 łyżeczki cukru wanilinowego

Do miski wsypać przesianą mąkę, dodać masło pokrojone w kostki i utrzeć. Dodać cukier i jajko i szybko wyrobić ciasto.
Wstawić je na ok. 60 min do lodówki, ew. na 5-10 min do zamrażarki.
Rozwałkować na grubość ok 4mm i wykrawać ciasteczka. Jeżeli mamy zamiar użyć stempli do ciastek (wzorki) najlepiej zrobić to jak ciasto jest zimne a zarazem twardsze.
Dość szybko staje się miękkie dlatego lepiej wyjmować po kawałku ciasta do wykrawania.
Piec ok 15 min. w 180st.

(z tego przepisu powstały też ciasteczka z napisami )

Do zrobienia ciasteczek wykorzystałam foremki stempelki. Nie lukrowałam, nie ozdabiałam bo wydaje mi się, że i tak wyglądają efektownie.

stemple boże narodzenie wilton



8 komentarzy :

  1. czy można zastąpić masło margaryną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wtedy zdecydowanie nie będą to ciasteczka maślane :)

      Usuń
  2. Wpadłam z wizytą :) z przepisu skorzystałam i nawet przed świętami się wyrobiłam :)
    Pozdrowionka eM

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam ciacha według twego przepisu, wzbogaciłam płatkami migdałowymi wyszły pycha!!! http://chochelkapolapkach.blogspot.com/2013/12/ciasteczka-z-patkami-migdaowymi.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły super! Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)