01 listopada 2013

Ciasteczka korzenne w kształcie dyni

Na halloweenowy wieczór przygotowałam dla dzieciaków nie tylko Bezduszki, ale i ciasteczka w kształcie dyni. 





Ciasteczka korzenne:
2 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru pudru
200g zimnego masła
2 żółtka
4 łyżki przyprawy do piernika


Masło pokroić w kostkę, dodać pozostałe składniki i dokładnie wyrobić na gładkie ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na ok. godzinę. Po tym czasie wyjąć, rozwałkować na grubość ok. 5mm i wykrawać ciasteczka. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 15min w 180stC.
Studzić na kratce, ew. udekorować lukrem.

Lukier przygotowałam mieszając białko z cukrem pudrem, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Barwiłam barwnikami spożywczymi.

Ciasto podzieliłam na dwie części i do jednej dodałam łyżeczkę kakao, stąd ciemne dynie )


SMACZNEGO!


2 komentarze :

  1. śliczne ciasteczka, nie dość, że ładne, to na pewno pyszne :)
    "zaobserwowałam" sobie twój blog. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)