30 października 2013

Bezduszki czyli bezowe halloweenowe duszki

Halloween coraz bliżej, dziecię starsze domaga się czegoś słodkiego specjalnie na tą okazję, a w lodówce czekają niewykorzystane białka w ilości sztuk trzech. Nie było wyboru, trzeba było zrobić bezowe duszki. Wymyśliłam nazwę skrót - BEZDUSZKI i strasznie mi się ta nazwa spodobała. 





Wykorzystałam przepis na Pavlovą, tylko użyłam połowy porcji.
Bezduszki:
3 białka
150g cukru pudru
0,5 łyżeczki octu
0,5 łyżeczki skrobi ziemniaczanej
0,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii
perełki dekoracyjne

Białka ubić na sztywno, następnie dodawać stopniowo cukier i cały czas ubijać. Na koniec dodać ocet i skrobię oraz ekstrakt. Ubijać jeszcze dwie minuty. Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia wykładać ubitą pianę nadając jej kształt duszków (można użyć łyżki, albo rękawa/szprycy cuukierniczek). Każdemu zrobić oczy z perełek.
Piec 15min w 130stC, następnie zmniejszyć temperaturę do 100st. i piec jeszcze 40min. Zostawić w piekarniku do całkowitego ostygnięcia.

Niestety niektórym Bezduszkom oczka się zapadły i zostały same dziury. Poniżej mój faworyt z tej grupy ;)


Oczy (i ew. buzie) można też namalować po upieczeniu np. roztopioną czekoladą.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)