02 listopada 2013

Babka dyniowa

Szukałam pomysłu na wykorzystanie puree z dyni, bo zostało mi go troszkę w lodowce. Miałam też nadmiar pomarańczowego lukru po dekorowaniu ciasteczek. Nic, tylko upiec babkę. Ilości składników dobierałam troszkę "na oko", ale babka wyszła doskonała. Malutka, bo puree z dyni było tylko ok 150g, dlatego przepis poniżej na większą porcję.





Babka dyniowa:

160g miękkiego masła
350g cukru (można dodać trochę mniej)
2 jajka
300g puree z dyni
300g mąki
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu
0,5 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
0,5 łyżeczki zmielonych goździków
szczypta soli

Masło utrzeć mikserem z cukrem i jajkami na gładką masę. Dodać puree dyniowe i dokładnie zamieszać. Masa troszkę się jakby rozwarstwi, ale nie należy się tym przejmować. Mąkę wymieszać z proszkiem, sodą i przyprawami i stopniowo dosypywać do masy. Mieszać, aż powstanie jednolite ciasto. Foremkę na babkę wysmarować masłem i oprószyć mąką, wlać ciasto (w zasadzie jest ono dość gęste).
Piec ok 60min. w 180st. C.
Wystudzoną babkę można udekorować lukrem. Ja dodatkowo posypałam ją pokruszonymi pestkami z dyni.


SMACZNEGO!

1 komentarz :

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)