04 maja 2014

Ciasteczka pomarańczowe

Bardzo lubię piec ciasteczka. Tym razem postanowiłam poeksperymentować z pomarańczą i wymyśliłam ciasteczka bardzo pomarańczowe. Bazą był przepis na pyszne ciastka cynamonowe, o których pisałam ostatnio. Zmieniłam nieco proporcje składników, a zamiast cynamonu dodatkiem była pomarańcza w postaci otartej skórki, syropu oraz kisielu do przełożenia. Wyszło aromatycznie i całkiem smacznie. 

ciastka z pomarańczą


Moje ciasteczka pomarańczowe:
260g mąki pszennej
100g cukru pudru
80g masła o temperaturze pokojowej
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 większa pomarańcza
50g cukru


Pomarańczę dobrze wyszorować i wyparzyć, zetrzeć skórkę i wycisnąć sok ( u mnie wyszło 100ml). Sok z pomarańczy zagotować z 50g cukru na syrop.
Do miski przesiać mąkę pszenną, proszek do pieczenia,cukier puder. Dodać jajko, masło, 4 łyżki syropu z pomarańczy i wszystko dokładnie zagnieść na jednolite ciasto. Na koniec dodać skórkę otartą z pomarańczy. (Gdyby ciasto było zbyt lepkie można dosypać nieco mąki).
Ciasto zawinąć w folię spożywczą i włożyć na 20min. do zamrażarki. Po tym czasie wyjąć, rozwałkować na grubość ok 3mm i wykrawać ciasteczka. Układać je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok 15min. do zarumienienia. Studzić na kratce.
Przechowywać w zamkniętym pojemniku, żeby pozostały kruche.

Ja połowę ciastek zrobiłam "z okienkiem" i później przełożyłam je kisielem pomarańczowym.

Kisiel do przełożenia ciasteczek:
pozostały syrop pomarańczowy
100ml wody
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej

Do pozostałego syropu pomarańczowego dolać wodę, wsypać mąkę i całość dokładnie zamieszać i zagotować do uzyskania kisielu.
Jeszcze ciepłym kisielem przekładać ciasteczka, dodatkowo wypełniając nim okienka w górnych ciastkach. Sklejone ciastka pozostawić do całkowitego ostygnięcia/stężenia kisielu.

ciasteczka z okienkiem

 SMACZNEGO!

1 komentarz :

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)