06 stycznia 2014

Trufle herbatniczkowe /pierniczkowe

Pozostając w temacie trufli dziś przepis na pralinki z wykorzystaniem ciastek. Po Świętach pozostało mi sporo pierniczków, bo zrobiłam ich w tym roku naprawdę bardzo dużo. Sporo zawisło na choince, sporo zjedliśmy i sprezentowaliśmy, ale nadal słój na słodkości był ich pełen.
Część wykorzystałam na spód do sernika, a przy produkcji czekoladowych trufli przypomniałam sobie o wersji z wykorzystaniem ciastek. Tyle że ciastka zastąpiłam właśnie pierniczkami.


 



Trufle herbatnikowe
50g pokruszonych ciastek (u mnie pierniczki)
100g ciemnej czekolady (wybrałam gorzką)
30g masła
1 łyżka cukru pudru
 
Herbatniki pokruszyć. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać masło i cukier i zamieszać aż do całkowitego połączenia składników. Dodać pokruszone herbatniki i odstawić masę do ostygnięcia.
Uformować kulki i obtaczać je w cukrze pudrze albo kakao. 


Te trufle są twardsze od poprzedniej wersji, bardziej suche (tak bym to określiła), smak zdecydowanie zdominowany przez czekoladę a nie pierniczki.


 

 SMACZNEGO!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)