30 grudnia 2013

Domowe batoniki musli

Przepis wypatrzyłam w programie "Wiem co jem" Kasi Bosackiej, zupełnie przypadkiem, bo generalnie nie oglądam tego programu. Batoniki zdarza mi się jednak jeść, więc przepis musiałam wypróbować;)

batoniki musli Kasi Bosackiej




Przepis jest banalnie prosty; do mleka skondensowanego dodajemy różne ulubione składniki typu pestki, orzechy itp. pieczemy studzimy i zajadamy.
Poniżej składniki wg Kasi Bosackiej:

Domowe batoniki

1 puszka słodzonego mleka skondensowanego
250g płatków owsianych
125g różnych nasion (np. pestki słonecznika, dyni)
75g wiórek kokosowych
100g żurawiny
125g niesolonych orzeszków ziemnych.

Do miski wlać mleko, dodać pozostałe składniki i dobrze wymieszać. Ma powstać nie za gęsta ale i nie lejąca masa. Masę wyłożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia (ok 20x20cm) i piec ok. 45-60min. w 130st C. (pod koniec pieczenia sprawdzać żeby się nie przypaliło).
Po wystudzeniu można pokroić na kawałki.


Tyle przepis Kasi.


Ja zmieniłam nieco składniki. Użyłam gotowej mieszanki musli zawierającej płatki owsiane, pszenne, żytnie, rodzynki, całe orzechy laskowe i jeszcze inne składniki, żurawinę (pokroiłam na mniejsze kawałki), mieszankę orzechów (laskowe, włoskie, migdały, nerkowca itp.) również pokrojonych na mniejsze kawałki.
Najfajniejsze w tym przepisie jest to, że każdy może dodać ulubione składniki wedle własnego uznania.

batony musli DIY

Próbowałam wcześniej zrobić batoniki na niesłodzonym mleku skondensowanym, z dodatkiem kilku łyżek miodu. Nie smakowały tak dobrze jak te na mleku słodkim choć może i były zdrowsze. Dałam też chyba za dużo musli w stosunku do orzechów i wyszły strasznie miękkie. Osobiście nie polecam takiej wersji.

robimy domowe batoniki musli

SMACZNEGO!

1 komentarz :

  1. Uwielbiam batoniki musli! Proste do wykonania, zdrowe i do tego bardzo smaczne! Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis, ale za parę dni, bo teraz też zajadam się blokiem bakaliowym:) Zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)