18 lipca 2015

Granola

Ostatnio znalazłam przepis na przygotowanie domowej granoli. Dlaczego wcześniej na to nie wpadłam? W sezonie letnim bardzo lubię jeść na śniadanie jogurt z musli, ale jak do tej pory były to gotowe kupne mieszanki, nie zawsze do końca odpowiadające  mi składem. Na początek spróbowałam przygotować granolę z przepisu znalezionego na tym blogu, bo akurat miałam wszystkie potrzebne składniki. Przyznaję że bardzo mi posmakowała i dzieciakom też. Do śniadania dorzuciłam jeszcze świeżo zerwane maliny. Wspaniale rozpocząć dzień takim śniadaniem. 
Na pewno będę kombinować z innymi składnikami, na pewno dorzucę orzechy. 
Spróbujcie koniecznie zrobić własne chrupiące musli. 


granola diy


domowe crunchy




Granola:

250 g płatków owsianych
100 g pestek słonecznika
50 g sezamu
2 łyżki miodu
4 łyżki oleju słonecznikowego
150 ml soku jabłkowego (użyłam żurawinowy)
2 łyżki cukru trzcinowego


Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, wysypać na blaszkę do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia i rozprowadzić równomiernie. Piec w piekarniku nagrzanym do 150 st , przez około godzinę. Co jakiś czas zamieszać łyżką. Studzić w wyłączonym piekarniku.

Do wystudzonej mieszanki można dodać również rodzynki. 




domowe crunchy

musli na sniadanie


SMACZNEGO!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)