29 marca 2015

Ciastka królicze buźki

Zabawne ciastka dla dzieciaków w sam raz na Wielkanoc. Można wykonać z ulubionego przepisu na kruche ciasteczka, które wystarczy potem udekorować lukrem. 


wielkanocne ciasteczka króliczki


ciastka wielkanoc króliczki



Inspiracje znalazłam dawno temu gdzieś w Internecie, a do ich zrobienia wykorzystałam przepis na ciastka maślane

Ciastka maślane:
250g mąki
125g cukru pudru125g  masła o temp. pokojowej1 jajko2 łyżeczki cukru waniliowego



Z podanych składników zagnieść ciasto, zawinąć w folię spożywczą i schować do lodówki na ok godzinę. Potem rozwałkować na grubość ok. 5mm i wycinać odpowiednie kształty. 
(nie miałam takiej foremki, tylko wycinałam ciasto nożem). Nabić na patyczki np. do lizaków.
Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 15 minut w 180st. C aż do zarumienienia. Delikatnie przełożyć na kratkę do studzenia. Kiedy wystygną dekorować lukrem

Lukier:
białko jajka
szklanka cukru pudru

Z białko z cukrem mieszać do uzyskania odpowiedniej konsystencji lukru.
Barwić barwnikami spożywczymi. 

U mnie wąsy zrobione z rozpuszczonej czekolady. 


wielkanocne ciastka na patyku

SMACZNEGO!

Wielkanocne Smaki - edycja V

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)