28 lipca 2013

Ciasteczka w kolorowe piegi

Produkcję piegowatych ciasteczek zobaczyłam w programie Pysznie 25 Ani Starmach i stwierdziłam, że muszę je w końcu zrobić. Bo zdjęcia na internetowych stronach widziałam nie raz. Do ozdoby użyłam cukierki lentilkopodobne z Lidla.


ciasteczka w piegi z lentilkami




Piegowate ciasteczka

150g miękkiego masła
150g cukru
300g mąki
1 jajo
2 łyżeczki cukru waniliowego
pół łyżeczki sody oczyszczonej

do przybrania ok. 100g cukierków typu lentilki

Mąkę wymieszać z sodą i cukrem waniliowym. Masło utrzeć mikserem z cukrem, dodać jajko, a na końcu stopniowo mąkę. Ciasto zagnieść w kulę, owinąć w folię spożywczą i umieścić w zamrażarce na 5 min.
Na papierze do pieczenia układać małe kuleczki uformowane z ciasta. Należy zachować spory odstęp ponieważ ciastka sporo urosną w trakcie pieczenia. Kuleczki należy nieco spłaszczyć i ułożyć na nich po kilka cukierków (powinno się zmieścić ok 4).
Piec 15 min w 180st. C.


SMACZNEGO!

2 komentarze :

  1. oj, oj, ciasteczka! to, co Tygryski wszelakiej maści lubią najbardziej :]

    OdpowiedzUsuń
  2. też oglądałam ten program i właśnie szukam tego przepisu bo nie chciało mi się oglądać go ponownie a tu czytam i tak miła niespodzianka pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)