09 lutego 2014

Tort Szwarcwaldzki

Miałam w planie zrobić tort na urodziny Babci. Miał być niezbyt czasochłonny, mało słodki i oczywiście smaczny. Zdecydowałam się na tort szwarcwaldzki. Zaczęłam poszukiwać przepisu i okazało się, że ile kucharek tyle wersji. W trakcie przygotowywania tortu odkryłam nawet, że przepis widnieje na opakowaniu śmietany kremówki. Ogólnie budowa tortu jest prosta; ciemny biszkopt, bita śmietana, wiśnie i czekolada. Zrobiłam więc po swojemu nie kierując się żadnym konkretnym przepisem.






Biszkopt
6 jaj
1 szklanka cukru
3/4 szklanki mąki
3 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić na sztywno, w osobnej misce utrzeć żółtka z cukrem i dodać je do białek. Na końcu dodać mąkę wymieszaną z kakao i proszekiem do pieczenia i całość dokładnie wymieszać.
Piec ok. 40 min w 180st.C.

Z podanych proporcji wychodzi jeden biszkopt o średnicy 21cm dający się pokroić na 3 blaty.

 Masa śmietanowa
500ml śmietany kremówki
2 łyżeczki żelatyny
6 łyżek wody
3 łyżki cukru pudru*
1 łyżka cukru waniliowego*


Żelatynę rozpuścić w  gorącej wodzie i zostawić o ostudzenia. Śmietanę ubić z cukrem. Na koniec dodać stopniowo rozpuszczoną żelatynę.
 
*Ilość cukru można modyfikować w zależności od upodobań. Mój tort miał być z założenia niezbyt słodki.

Dodatkowo
ok. 600g wydrylowanych wiśni w syropie albo wiśni z kompotu (użyłam wiśni w słodkim syropie z Lidla op. 680g)
1 tabliczka gorzkiej czekolady
kandyzowane wiśnie do dekoracji (można użyć kilku wiśni z kompotu)

Kompot/sok z wiśni potrzebny jest do nasączenia biszkoptów. Można go również wymieszać z likierem wiśniowym, jednak ze względu na to że tort miały jeść dzieciaki alkohol pominęłam.

Wykonanie tortu:
Nasączyć pierwszy blat biszkopta sokiem wiśniowym. Wyłożyć 1/3 bitej śmietany, na to połowę wiśni. Następny nasączony biszkopt i 1/3śmietany plus wiśnie. Na wierzch ostatni, również nasączony, blat biszkopta. Cały tort posmarować pozostałą bitą śmietaną i udekorować kandyzowanymi wiśniami oraz tartą czekoladą.
Przed podaniem schłodzić kilka godzin w lodówce.



SMACZNEGO!

1 komentarz :

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)