26 czerwca 2015

Ciasto czereśniowe

Tak jak wspominałam ostatnio postanowiłam wykorzystać czereśnie w słodkich przepisach, W jednej z gazet natknęłam się na przepis na ciasto serowe z czereśniami zalanymi śmietanową polewą. Brzmiało intrygująco, jednak w praktyce okazało się, że przepis nie jest zbyt dobrze opisany i ciasto nie upiekło się jak należy. Zrobiłam więc powtórkę, ale już z małymi modyfikacjami. Samo ciasto nie zachwyciło mnie jednak, ale dla śmietanowej polewy będę szukać innych zastosowań.

czereśniowe ciasto z polewą śmietanową

czereśniowe ciasto

Ciasto czereśniowe:

ok 1 kg czereśni

Czereśnie umyć i pozbawić pestek.

Na ciasto:
200 g tłustego białego sera
5 łyżek oleju
100 g cukru
15 g cukru waniliowego (ew. 1 opakowanie wanilinowego)
6 łyżek mleka
1 jajko
350 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Ser utrzeć z olejem, cukrami, mlekiem i jajkiem. Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać do serowej masy. Zagnieść ciasto, rozwałkować je na grubość ok 1,5 cm i wyłożyć na foremkę wyłożoną papierem do pieczenia (albo nasmarowaną tłuszczem). 

Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200st C. i trochę podpiec.\

Polewa śmietanowa:
0,5 szklanki gęstej śmietany
2 jajka 
120 g cukru
3 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej

Zmiksować dokładnie jajka z cukrem, dodać pozostałe składniki i jeszcze raz zmiksować. 

Na podpieczone ciasto wyłożyć czereśnie i zalać je  polewą śmietankową. Piec ok. 40 min w 200st C.


(Użyłam formy do tarty i ciastem wyłożyłam również jej brzegi. Zmieściło się ok 0,5 kg czereśni i ok połowy polewy - dlatego zdecydowanie lepiej, użyć wyższą blaszkę do pieczenia). 

W następnym wpisie kolejny czereśniowy przepis, zdecydowanie bardziej udany.

 
śmietanowa polewa do ciasta

SMACZNEGO!



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)