03 sierpnia 2014

Makaroniki z kremem czekoladowym

Makaroniki małe, słodkie ciasteczka wywodzące się z Francji zaczęły chyba podbijać i polskie podniebienia. Ciekawiło mnie bardzo jak smakują, a że u mnie nie można ich kupić (chyba że o czymś nie wiem?) postanowiłam je zrobić. Zaczęłam od najprostszej chyba wersji.

bezy makaroniki



Makaroniki:

3 białka jajek (100g) w temp. pokojowej
50g drobnego cukru
110g mielonych migdałów bez skórki
200g cukru pudru

Migdały zmielić i przesiać przez sitko z cukrem pudrem, aby pozbyć się ew. większych kawałków.

Białka ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier i ubijać, aż do jego rozpuszczenia. Ubite białka delikatnie wymieszać drewnianą łyżką z migdałami i cukrem pudrem.

Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia/ matą silikonową i wyciskać na nią masę w kształcie małych kółeczek o śr. 2,5-3cm. zachowując niewielki odstęp. Odstawić na godzinę aby masa wyschła. Piec w temp. 140st. przez ok 10-12min.

Z podanych proporcji wychodzi ok. 80szt. bezików czyli 40 szt. makaroników. 

UWAGA: czas i temperatura pieczenia może zależeć od piekarnika. Jeżeli Wasz piekarnik lubi przypiekać warto zmniejszyć temperaturę i piec bezy nieco dłużej. U mnie sprawdziła się temperatura 135st i 15min. Bezy nie powinny się przypiec. Jeżeli nadal nie są gotowe można je jeszcze podsuszyć w uchylonym piekarniku.

Piekłam część na papierze do pieczenia, a część na specjalnej macie z zaznaczonymi kółeczkami. Kółeczka znacznie ułatwiają pracę bo łatwo uzyskać idealny, okrągły kształt, ale szybko można nabrać wprawy i poradzić sobie bez tego. Nie zauważyłam różnicy w pieczeniu na macie i silikonie. 
Najważniejsze jest dobranie odpowiedniej temperatury pieczenia.

Po przestudzeniu należy je delikatnie zdjąć z papieru/maty. Bezy powinny być gładkie, mieć charakterystyczny płaski spód, a w środku być lekko ciągnące.

wygląd makaroników

Masa czekoladowa do przełożenia:

100g gorzkiej czekolady
30g śmietany 18% (ok. dwie łyżki)
50g masła

Czekoladę połamać na kawałki i rozpuścić w kąpieli wodnej ze śmietaną i masłem. Dokładnie wymieszać. Po przestudzeniu przekładać masą bezy. Zostawić je do całkowitego wyschnięcia masy. Makaroniki gotowe!

ciasteczka makaroniki

SMACZNEGO!

1 komentarz :

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)