28 stycznia 2013

Pszenne bułeczki w sam raz na śniadanie

Pieczywo się skończyło, do sklepu daleko, a samochód w naprawie. Zostałam więc niejako zmuszona do upieczenia pieczywa. Znalazłam przepis na pszenne bułeczki, łatwy, przyjemy, a bułeczki wyśmienite. Miały być na śniadanie, ale zniknęły od razu i musiałam zrobić kolejną porcję. Będę je piec częściej. 
Polecam serdecznie.





SKŁADNIKI:
360g mąki pszennej (użyłam zwykłej tortowej)
7g morskiej soli
50g zimnego masła, pokrojonego w drobną kostkę
200ml zimnego mleka
8g świeżych drożdży
2 łyżeczki cukru
1 jajko


W misce utrzeć mąkę z solą i masłem. Drożdże wymieszać dokładnie w mniejszej miseczce z cukrem i 4 łyżkami mleka, dodać do mąki. Wlać pozostałe mleko, rozbełtane jajko i wszystko dokładnie wyrobić ręcznie.  Gdyby się okazało że ciasto jest zbyt lepkie, należy dosypać nieco mąki.
Zostawić pod przykryciem do wyrośnięcia ok 2 godziny. Powinno podwoić swoją objętość.
Piekarnik nagrzać do 230st. C. Blaszkę wysmarować oliwą z oliwek, z ciasta uformować małe bułeczki (ok. 5cm średnicy - powinno wyjść ok 10 sztuk) i układać na blaszce w odległości ok. 5cm od siebie. Bułeczki posmarować mlekiem, albo rozbełtanym jajkiem, posypać ulubionym dodatkiem (słonecznik, płatki owsiane, pestki z dyni itp.) Wstawić do piekarnika, po 5 minutach zmniejszyć temperaturę do 200stC. i piec jeszcze ok. 10 minut.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To nie jest miejsce na Twoją reklamę :)